Suaugusiųjų švietimo mokymai Estijoje

2023 m. liepos 3–7 d. pagal programos „ERASMUS+“ suaugusiųjų švietimo mobilumo projektą į mokymus „Suaugusiųjų švietėjo vaidmuo naujoje realybėje“ („Adult educator's role in a new reality“) vyko trys kolegos - bibliotekininkai iš Lietuvos: Alma Barbora Juciuvienė (Kalniškių k., Akmenės r.), Aušra Vilienė (Platelių mstl., Plungės r.) ir Mantas Kremenskas ( Linkuva). Mokymai vyko Estijoje, Narvos ir Talino miestuose.


Mokymų programa buvo parengta ne tik teorinėmis žiniomis, bet ir praktinėmis veiklomis bei seminarais, kuriuos rengė neformalaus vaikų ir suaugusiųjų švietimo centras „Vestifex International & VitaTiim“. Mokymams vadovavo Jelena Lohmatova, Julia Dem, Olga Lutska, Anna Lohmatova ir Galina Kušanova, o norintys įgyti žinių atvyko iš Portugalijos, Prancūzijos, Suomijos, Latvijos ir Lietuvos.

Mokymų dalyviams buvo parengta daug temų. Dalis jų buvo pristatoma vienu metu, tad dalyvaujantieji suskirstydavo į mažesnes grupes ir rinkdavosi dominančią temą. Temos apėmė įvairius aspektus, tokius kaip: parama besimokantiems hibridinėje aplinkoje, pedagogo skaitmeniniai įgūdžiai ir dirbtinis intelektas, meno ir judesio terapijos įvairovė, „Gyvoji biblioteka“ ir jos pritaikymas, mokymosi būdo vizualizacija, priemonės ir metodai, kaip paremti savo komandos ir besimokančiųjų psichinę sveikatą ir pan.
Viena iš mokymų praktinių veiklų buvo įvairių institucijų ir vietų, susijusių su švietimu ir inovacijomis Estijoje, lankymas ir idėjų paieška. Susipažinta su šių organizacijų vykdomomis veiklomis: neformalaus švietimo centras "Vestifex International & VitaTiim", Narvos vidurinė suaugusiųjų mokykla, Ida-Virumaa profesinio mokymosi kompleksas, Narvos centrinė biblioteka, Talino pramonės mokymosi centras, E-Estonia Showroom - inovacijų centras, KUMU dailės muziejaus ir meno biblioteka, Talino mokytojų namai, SpringHub Coworking Space – vieta mokymams ir susitikimams, privati Vivere pradinė mokykla, pritaikyta specialiųjų poreikių vaikams.
Skirtingų šalių dalyviai gilinosi į suaugusiųjų švietimo ateities gaires ir tvarumo siekiamybę, holistinius mokymo metodus ir priemones, kompetencijų svarbą, bei idėjas skirtas padėti besimokantiems asmenims. Mokymai pasižymėjo interaktyvumu ir profesionalumu, kuris leido dalyviams įgyti naujų žinių ir idėjų, kurias galės pritaikyti savo darbo srityje ir prisidėti prie suaugusių švietimo tvarumo ir plėtros.
Šis informacinis straipsnis atspindi tik projekto dalyvio požiūrį. Europos Komisija, jos institucijos ir Švietimo mainų paramos fondas negali būti laikomi atsakingi už šios medžiagos turinį ir bet kokį pateikiamos informacijos naudojimą.

Projektą finansuoja Europos Sąjunga.